مجئ گنج آور

مکران لاتی و لعرایی نین * هر که زورن ملک آیی نین

مجئ گنج آور

مکران لاتی و لعرایی نین * هر که زورن ملک آیی نین

حق با مهندس است

به این به اصطلاح نقد توجه فرمائید آقای محترمی بنام طاهو در وبلاگی که همانطور که از نامش پیداست گویا توسط گروهی منتشر میشود ، این نقد را در مورد مطلبی از مهندس ماهیگیر (که به تنهایی گروهی از وبلاگ و وب سایت و نشریه را به روز می کند)منتشره در سیریک نیوز نوشته است لطفن به آن توجه فرمائید:


در این بحران اقتصادی علی شاهو اقتصاد دان معروف گیاوانی ببخشید سیریکی با مقاله ای اقتصادی در سیریک نیوز همه مشکلات اقتصادی را به گردن استعمارگران بی دین و ایمان انداخت و قاطعانه گفت در قسمت دوم مقاله خود ثابت خواهد کرد که یک کیسه ارد ۹۰ کیلوئی بعد از سی سال با لاغر شدن و پنجاه کیلو وزن چرا به بیست و پنج هزار تومان افزایش قیمت یافته ، این هم برنامه استعمارگران بوده !!!! جناب مهندس خیلی عذر می خوام که همیشه افاضات حضرت عالی در ذهن ما براحتی هضم نمیشه ولی تا جائی که من می دونم در این اقتصاد بیمار ما اثرات هشت سال جنگ و تحریمهای غیر منصفانه دخیل هستند نه استعمارگران که بیش از سی سال است دستشان از این مملکت بریده شده . مردم ایران برای رسیدن به بعضی از چیزها انقلاب کردند و در مقابل ان قید خیلی از چیزها دیگر را زدند و یکدلی مسئولان و مردم می تواند ایران را بسوی شکوفائی سوق دهد

 

حالا به قسمتی از اصل مطلب که مورد نقد قرار گرفته عنایت فرمائید:


......در کشور عزیزمان ایران نیز که بر اثر غارت و چپاول جنون آمیز استعمارگران جسمی نحیف و رنجور یافته بود به لطف آگاهی و دانش آموختگی فرزندان رشیدش از انتهای دهه سوم قرن حاضر خورشیدی ، اقدام به تدوین و اجرای برنامه های چندساله که ابتدا با دو برنامه هفت ساله آغاز و با چند برنامه توسعه پنجساله تا انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه یافت شد ولی به علت حضور و چنبره قدرتهای پوشالی سلطه گر و فساد دولتهای وقت راهی از پیش نبرد. ...


به وضوح ملاحظه می شود که این مطلب حاشیه ای که اقای طاهو انتظار دارد به عنوان نقد در نظر گرفته شود فاقد هرگونه معیارهای لازم و بایسته است. اینجانب قبلا نقدهایی در همین خصوص به اقای طاهو وارد داشته ام و عرض نموده ام که این مهم کار ایشان نیست اما خوب بودن و بد بودن که معارفی نسبی هستند همیشه باید باشند تا فرق و تمییز بین خوب و بد و زشت و زیبا امکان پذیر گردد. در مورد اقای مهندس نیز نقدهای وارد بوده که باز در همین وبلاگ و در پست های اخیر قابل مشاهده است. اما همواره  نقد من به ایشان در مورد نوع نگرش و سطح افکار و نوشته های ایشان نبوده است بنده ایشان (اقای مهندس ماهی گیر ) را به عنوان یکی از معدود شخصیت های فرهنگی شهرستان که در سطح جامعه فرهنگی استان شناخته شده است ، مایه مباهات و تفاخر مان در سطح شهرستان دانسته و به وجود ایشان افتخار می نمایم . هرچند که اقای طاهو نیز در ابعادی دارای محاسن و مزایایی هستند که منکر آن نمی شوم. بگذریم به نقد طاهو و مطلب مهندس عنایت مجدد کنیم آقای ماهی گیر در تحلیلی که با عنوان تحولات اقتصادی 1 آورده اند قبل از اینکه به تحولات اقتصادی دوران انقلاب و دفاع مقدس بپردازند اشاره نموده اند که در اواخر دهه سی(بنا به نص مطلب ایشان انتهای دهه سومقرن حاضر خورشیدی) هنگامی که اقتصاد کشور بر اثر مسابقه های جنون آمیز سه قدرت جهانی یعنی بریتانیا، روسیه و آمریکا که در این اواخر وارد بازی شده بود بدنی رنجور و نحیف یافته بود  مدیران کشور اقدام به تدوین برنامه های چندساله برای توسعه کشور نمودند. مشخص است که اشاره ایشان به اولین برنامه هفت ساله عمرانی است که در حد فاصل سالهای 1327-1334 اجرا شد و بعد با یک برنامه هفت ساله دیگر و  چهار برنامه پنجساله ادامه یافت است لطفن اگر عنایت مجددی به مطلب جناب مهندس داشته باشیم مشخص است که حرفی از دوران دفاع مقدس و دوران  های دیگر در این پاراگراف  نیست . گویا اقای طاهو از فرط خستگی ناشی از کار مداوم در کشور امارات متوجه مطلب نبوده  و ندانسته که صحبت و تحلیل نویسنده در برهه ای از تاریخ است که هنوز انقلاب نشده و جنگی در کار نیست گویا ایشان ناخوداگاه یا برای خالی نبودن عریضه مطلب فوق را به عنوان نقد برای دل خود نوشته است چرا که این روزها با دستور ژنرال آراسته لینک های جناب طاهو در حال حذف شدن است و در این گیر و دار موجود خشک و تر با هم در حال سوختن است حالا حذف لینک میرچاکر شیحق  و همین وبلاگ گیاون زمین شاید زیاد مهم نباشد ولی عندالله و عندالرسول حذف لینک خلیج فارس و نویسندگان فرهیخته اش مایه آزردگی خاطر من شد.

بگذریم به خوبی مشخص است که در این مورد حق با مهندس است و لازم بود کمافی السابق نه در مقام دفاع از ایشان بلکه در مقام نقد مطالب جناب طاهو این پست را منتشر و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت نمایم.و خاطر نشان کنم که این نقد و اظهارات دیگر اقای طاهو نسبت به این عزیز ریشه های دیرینه داشته و احتمالا ناشی از عقده های روانی است.

تتمه:

اگر چه در بررسی کامنت های امروز شاهد گلایه مهندس در این خصوص بودیم اما من این مطلب را شب قبل تهیه نموده بودم ولی تا تصحیح و ویراستاری آن را منتشر نکردم به همین خاطر این را هم اضافه می کنم که ایشان حق دارند از بی انصافی و ناجوانمردی در بین ما گلایه داشته باشند چه اینکه فقط ایشان نیستند که مطلب منتشر می کنند خود بنده تاکنون بیش از سه نقد مستقیم از طاهو و وبلاگش داشتم و ایشان از من تشکر نموده و لام تا کام حرفی نزده است برای من روشن و مبرهن است که آقای مهندس همانطور که خودش می گوید برای بازیهای کوچک شکست خوردگی آفریده نشده اند ایشان همیشه در مقام معلم و شیخ برای ما خواهند ماند هر چند که ایشان هم می دانند که این مهم باعث مصونیت شان از نقد ما در عملکردشان نخواهد بود.

نظرات 8 + ارسال نظر
رستمی یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:36 ب.ظ

میر چاکر نامدار سلام
ایشان قبلا توسط مهندس ما ضایع شده اند و ایشان عقده ای شده همیشه نیشش را به ایشان وارد می کند .

کریمی یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ

طاهو بیمار روانی است متعجبم چرا این اقای مهندس شما لینکشان را حذف نمی کند ایشان ارزش ان را ندارند - دست شما برای این مطلب هم درد نکند ماهی گیر مایه افتخار ماست شما هم همینطور زنده باشید و سالم

علی زاده یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:25 ب.ظ

قبلا چندبار هنگامی که مناظره علی اقا با طاهو در جریان بود چند نظر ان چنانی برای وبلاگش در مورد این اقای عقده ای و ترسو ارسال کردم ولی ایشان بنا به هر علتی که من نمی دانم انها را تائید نکرد متعجبم که ایشان باز رفته در وب این اقا نظر داده اخه شما هنوز این طاهو را نشناختید که قصد توجیه و نصیحتش را دارید. شما ببین حق با شیخ علی است به غیر از شیخ علی کس دیگری در سیریک نیوز مطلب نداره مگه از اونها می ترسه یا نه از علی اقا کینه به دل گرفته که هر جا فقط میگه سیریک نیوز را به علی شاهو بسپاریم و یا می نویسه که سیریک نیوز با حضور علی شاهو و چند نویسنده ؟؟؟/ اقایان دوستان دور و نزدیک ایا این نقده اگه نقده می نوشت با حضور نویسندگان جدید و یا اگر اسم می اورد اسم همه را می اورد-
ولی یک مثل معروفی هست که هرکه با علی درافتاد ورافتاد.
خدا شما راهم حفظ کنه مسرور باشید

در عنوان وب من آنچه مشخص است این است که دوران قلدری و یکه تازی بزن بهادرها تمام شده و تنها با منطق و برهان میشه ادعا نمود از شما هم به خاطر حضورتان ممنونم. و جواب سوالات شما را به ذهن و افکار منصف کاربران حواله می کنم ممنونم از حضورتان و منتظر حضور بعدیتان هستم.

طاهو دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ق.ظ http://giyavan.blogsky.com

چاکر شهیک و یَ بُنی سولن
دوست عزیز سلام .. برای بنده افتخار است که صاحب قلم و فرهیخته ای مثل حضرتعالی دست نوشته های پر از غلط غلوطم را می خواند و اینکه ما را لایق دانسته اید و انالیزی بر چند پست ما داشتید برایمان مایه مباهات است .. دوست من بنده دست منتقدان خویش را می بوسم و خوشحالم می شوم با انتقادات سازنده خویش ما را یاری میدهید تااین راه صعب العبور را به سهولت طی کنیم .
دوست عزیز بنده دشمنی و عدوات و یا کدروتی شخصی از اقای ماهیگیر به دل ندارم و مطالب ایشان اینقدر ارزش دارند و که انها ار مورد نقد ( اگر شما استاد گرامی انرا بعنوان نقد بپذیرید ) قرار بدهم . بدون رو درواسی اهل تملق و چاپلوسی نیستم که استاد استاد و مهندس و دکتر به ناف حضرات ببندم . اینکه شما را استاد خطاب می کنم سواد و قلم قوی شما مرا به این امر حکم می نماید . در باره کامنتهای فوق نظری ندارم دوستان مختارند هر جور دوست دارند در مورد این حقیر فکر کنند .
تنها موضوعی که بایستی به ان اشاره کنم خدا را شاهد می گیرم که از حذف لینکم اصلآ نارحت نشدم . ولی انتقاداتی که داشتم بخاطر نوشته های چند روز پیش دوستان بود که انها بدون پاسخی شفاف مرا و خلیج فارس و عصاره را حذف کردند . این وسط خلیج فارس چرا حذف شد؟ این وبلاگ نماد خلیج همیشه فارس در گیاوان بود که انهائی که همیشه شعار زنده باد خلیج فارس را سر میدادند تا دیدند مورد نقد قرار گرفتند شعارشان را به باده فراموشی سپردند و او را حذف کردند . چاکر عزیز لینک شدن در همه وبلاگها نمی تواند عامل موفقیت بلاگی باشد مطالب هستند که کاربران را به بلاگها سوق می دهند . البته در منطقه ما مردم بیشتر از ضد ارزشها استقبال می کنند نمونه اش هم استقبال از تومن زره در بدو فعالیتش و اخیرآ کریمو بوده .
امید است بازهم ما را مورد انتقادات خویش قرار دهید موفق ... قلمت پایدار

علیک السلام و رحمه الله و برکاته
بین شر مطلق و خیر مطلق مواضعی است که همه ما در آن مواضع هستیم خوشحالم از حضورتان برخی مواضع شما جای نقد جدی دارد اما در این خانه که مهمان منید شما را مکرم داشته پذیرش نقد و انتقاد را از سوی شما نوعی خردمندی ارزیابی می کنم .
نظرات انتقادی ام را در مطالب آینده به عرض شما و کاربران ارزشمندمجئ گنج آور می رسانم

ماهی گیر دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:22 ب.ظ http://mahigirali.persianblog.ir

میرچاکر شیحق سلام
ارزش ها همیشه نسبی اند و احدی بجز ذات اقدس پروردگار عالمیان منزه نیست. تخطئه ُ هتک حرمت تبعیض بی انصافی و جهل همیشه شرند و ضد ارزش
آنچه مهم است عقیده و مرام سالم و پاک است و خرد و روشنی در صورت راستی می تواند عامل سعادت و رستگاری گردد.
مدتی است نقدهای منصفانه و روشنگرانه شما را دنبال می کنم در دو پست که به نوعی اشاراتی به اینجانب داشتید نیر مطلبی قابل دفاع نداشتم هر چند تنها نقد وارد بر بنده همان نقد نقد مگر شما نبودید که است و آن را قبول دارم. در مورد مطالب دیگر نیز حرف و سخن فراوان است منتظر می مانم ارشادات عالی چگونه توجیهم نماید.
از مطلب اخیرتان نیز صمیمانه متشکرم.موفق باشید

خواهش می کنم جناب مهندس از سوی ما هم سلام
برای ما که نزدیک به دو دهه است حضور چشمگیر و فعالانه شما را در عرصه های مختلف اجتماعی منطقه دورادور شاهد و ناظر هستیم مایه مباهات و افتخار است که مدعی خوشه چینی خوان معرفت و خرد شما و اساتید دیگر باشیم .
از آنجائیکه دیدن نیمه خالی لیوان همیشه برای همه ساده تر و راحت تر است ما نیز برای راحتی کار و البته با اذعان به شخصیت چند بعدی جنابعالی و حضور همزمانتان در عرصه های مختلف و گاها متضاد ، تکالیف شبانه امان را گاهی حول شخصیت که خیر بلکه برخی مواضع حضرتعالی مشق نمودیم با این اوصاف که براساس انصاف و مروتی که از شما و نسل های رفته و پیش روی دیگر به یادگار آموخته ایم خود راملزم به رعایت انصاف و جوانمردی می دانیم.
تنها نقد وارد بر شما از زاویه دید ما همانی بود که شما اشاره فرمودید و این البته نقد عملکردی هم نیست بلکه ناچاری و لابدی است که همه ما گاهن بالاجبار بااین دسته محدویت ها ناگزیز به مدارا و تعاملیم.
ما را با حضور خویش سرافراز فرمودید.

رستمی دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ http://mahigirali.persianblog.ir

اقای شیحق چرا از این اقا نمی پرسید که مطلب اقایان و حذف لینک چه ربطی به مهندس ماهی گیر دارد به همین کامنتش در بالا نگاه کنید:
؛؛؛ولی انتقاداتی که داشتم بخاطر نوشته های چند روز پیش دوستان بود که انها بدون پاسخی شفاف مرا و خلیج فارس و عصاره را حذف کردند ؛؛؛
کدام پاسخ چه پاسخی چه کسی پاسخ دهد اقای ماهیگیر پاسخ دهد اگر اقایان باید پاسخ دهند چرا ایشان در اینجا و انجا می فرماید که سیریک نیوز را به امثال علی شاهو واگذار کنیم.
شما که منصفید بفرما این جور مواضع این اقا غیر از این است که این اقا با اقا مهندس مشکل دارد
ضمنا چند عکس از مهندسپیشم هست که اگر راهش را یافتم برایتان ارسال می کنم تا ببینیم که ایشان همیشه قلم رسا منطقه و زبان گویا ان بوده اند البته حمل بر تفاخر نباشد مانند اقای مهندس باز هم داریم در منطقه ولی در صحنه های دیگرند پهلوان زنده را عشق است.

رستمی عزیز من هم همین را عرض کردم اقا سهیل در وبلاگش هم همین نظر را دارند که اقای طاهو اگر راست می فرمایند مطالب مهندس را نقد کنند نه اینکه از فرط ... تحمل دیدن ماهی گیر عزیز را ندارند و سیریک نیوز را به ایشان واگذار می کنند و گرنه به قول مهندس افراد دیگری هم در این سایت هستند خوب بود ایشان می گفت سیریک نیوز را به نویسندگانش واگذاریم یا اگر قرار بود اسم بیاورد فقط اسم این عزیز را نمی آورد بلکه اسم همه را می آورد . اینه که مشکل داشتن ایشان با مهندس در ذهن القاء میشه و گرنه مهندس که من و جنابعالی را نمی شناسد که بخاطر اون چشمداشتی ازش داشته باشیم مطمئنن افراد دیگری هم هواخواه ایشان و نوشته هایشان هستند فراموش نکنیم که مهندس بارها از این مردم رسمن رای اعتماد گرفته است.
از شما هم بخاطر همراهی ممنونم این وظیفه ماست که از حق دفاع کنیم شاید وقتی در موضعی هم که جایش باشد از همین طاهو عزیز هم دفاع کردیم هر چند که شاید ایشان به دفاع کسی نیاز نداشته باشد.
در مورد عکسها هم عرض کنم که من هم یکی از سخنرانی های انتخاباتی ایشان را که با مبایلم ضبط کردم در کیس دارم شما هم می توانید انها را برایم ایمیل کنید.ممنونتان هستم.باز هم به دیدنم بیائید

سلیمان سر راهی سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 ب.ظ http://giyavan.blogsky.com/

میر چاکر سلام
چندین بار با نام های کاربری دیگر هم این روزها و هم دوران دعوای طاهو بخت برگشته با علی آقا به وبلاگ گهردو گوهر سیریک نظر دادم و از هر بار از ایشان خواستم که پا روی دم طاهو بگذارد تا حال کنیم ولی نه نظراتم تائید کرد و نه مطلب در مورد نوشت ولی خدا را شکر گویا این روزها طاهو مکافات بی حرمتی هایی را که به افراد مختلف روا داشته پس می دهد بله دنیا دارمکوفات است ولی از این نظر دادن های ماهی گیر به وب طاهو و ننه من غریبم بازیهایش بدجوری ناراحتم نظرات ما را که تعیید نمی کند حداقل شما که می بینم خوب داری حال میدی حرف دل مارا بسان

سلیمان سرراهی سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ب.ظ http://giyavan.blogsky.com/

یادم رفت چند وقت پیش نظری به علی اقا دادم و شغل طاهو را و محل کارش را هم گفتم ولی این اقا هر چقدر حسن داره همانقدر ترسوه و نظرم را تعاید نکرد
طاهو قصه ما به زبان محلی ما شغلش ناطوری هست محل کارش را هم یه وقت دیگه میگم میترسم مثل ماهی گیر خودت بدونی و تایید نکنی تا ملت همه بدانن تازه محل اطراق شبانه اش هم بلدم

شما و اقای رستمی که البته الان متوجه شدم ادرس وب دوستان را به عنوان آدرستان نوشتید که البته کار درستی نیست نظراتتان را تایید کردم تا همه بدانیم که اینگونه کارها هم امکان پذیر هست.
بعدن اگر خواستید تشریف بیاورید با رعایت موازین اخلاقی تشریف فرما شوید احتمالن حق با حضراتی بوده که کامنت هایتان را تایید نکردند و بحث ترس در میان نیست ایشان یعنی اقای مهندس را همه ما به ادب و نزاکت و اعتبار و کرامت قومی و خانوادگی می شناسیم
جناب طاهو هم اگر چه شخصیتی ناشناس مثل بنده دارند هر شغلی داشته باشند برای ما حرمت و کرامت دارند و ورود به زندگی خصوصی افراد و تهمت و افتراء حتی برای شخصیت های مستعار دور از شان و شخصیت یک فرد خانواده دار و محترم است. ناطوری هم شغل محترمی است قرار نیست همه رییس بلدیه و صاحب بنگاه تجاری باشند ویا سیتی سنتر و برجمان مال خودشان باشد.
با عذرخواهی از اقایان طاهو و مهندس ارجمند کامنت شما را تایید کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد